Bedre selvværd
En blog om selvtillid

Motion kan hjælpe dig med bedre selvværd

Går du nogle gange og er ked af det? Har du nogle tanker om dig selv, som du ikke kan slippe? Det er ganske normalt, men nogle gange kan det nå et punkt, hvor det påvirker ens sundhed, og derfor er det vigtigt, at man husker at passe på sig selv.

En måde, du kan gøre dette på, er ved motion. Hvorfor kan dette hjælpe? Læs med her.

Grunde til at et sundt liv kan give dig et godt selvværd

Det kan være, at du undrer dig over, hvordan et sundere liv med hjælp fra motion kan gøre dit selvværd bedre. Det er egentlig nemt at svare på. Hvis man ikke har det godt med sin egen krop, og hvis man ikke husker at passe på den, så kan man komme ud i lave tanker om en selv, som i sidste ende kan ramme ens psyke.

Det er også vigtigt, at du tænker sunde vaner ind i form af mad, da du med den rigtige nærring til din krop har mere overskud. Overskud kan også være med til at hjælpe dig psykisk.
Hvis du for eksempel spiser for meget fastfood, og du ikke får det, din krop har brug for, så siger kroppen fra. Når kroppen siger fra, kan du ikke udføre de ting, du skal optimalt i løbet af en dag, og dette kan medføre, at du ikke føler dig god nok, hvilket kan påvirke dit selvværd. Derfor er det vigtigt, at du husker, at alt hænger sammen, og derfor er det vigtigt, at du ændrer nogle ting ved din kost, hvis du kan mærke, at det påvirker dine tanker om dig selv.

Hvilke motionsformer skal du fokusere mest på?

Som tidligere nævnt, så er det vigtigt, at du inkorporerer noget motion i din dagligdag, da det kan være med til at give dig mere overskud, og det kan overordnet set fremme en bedre sundhed hos dig. Det kan være, at du er i tvivl om, hvilke motionsformer du skal benytte dig af, hvis du vil have det bedre med dig selv.
Her kan en mulighed være, at du overvejer, hvad du godt kan lide at lave, når du skal motionere.

Det kan være, at du elsker at være i naturen. Så er det måske oplagt for dig, at du starter ud med at gå nogle lange ture, og det kan være rigtig smart, at du hver dag når de 10.000 skridt, da det er det, som et menneske i gennemsnittet skal nå på en dag. Hvis du er lidt mere øvet, så kan du vælge at løbe en tur.

Hvis du allerede er medlem af et fitnesscenter, så har du her mange muligheder. Du kan styrketræne og lave en cardio. Alt dette kan være med til at styrke din sundhed og dit selvværd.
Hvis du har meget travlt, og du finder det umuligt at skulle gå lange ture, eller det er for stressende for dig at nå ned i fitness, så kan en crosstrainer derhjemme være noget for dig!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Leave A Comment