Bedre selvværd
En blog om selvtillid

Dine gardiner er vigtige

Dine gardiner er yderst vigtige. Både for hvordan du sover, hvordan du opfører dig i din dagligdag og på mange andre måder. Du skal huske på, at din søvn er essentiel for, hvordan du agerer i din dagligdag og hvordan du bliver opfattet af andre mennesker. Hvordan du sover, har nemlig en ekstrem indvirkning på, hvordan du opfører dig på arbejde og i dit personlige liv.

Læs videre og find ud af hvordan dine gardiner kan hjælpe med dette.

Gardinbussen

Mørklægning? Ja, det har en stor forskel. Du vågner om morgenen. Måske lidt for tidligt i forhold til, hvornår du normalt vågner. Dette kan have meget at gøre med, om lyset vækker dig eller om din normale søvnrutine vækker dig. Hvis du har gardiner, som ikke fungerer optimalt, kan det nemlig være, at du vågner, når lyset begynder at titte frem. Dette er specielt et problem om sommeren, hvor der nærmest aldrig er mørkt. Derfor kan du vågne tidligt om morgenen, og føle, at du aldrig rigtigt er rigtigt udhvilet. Dette kan gardinbussen hjælpe med: det er nemlig en, som kommer og måler dine gardiner ordentlig op, så du kan bestemme, hvordan dine gardiner skal være. Det er selvfølgelig helt gratis og uforpligtende. De kommer også helt, hvornår du har tid og kan indrette deres skema efter hvornår du har tid. Bestil gardinbus nu – du vælger selv tidspunktet.

Søvn er vigtigt

Søvn har nogle helt egne egenskaber, som man ikke indser, er vigtige, indtil det er alt for sent. Du har sikkert hørt, at en teenager skal sove i mindst otte timer, for at fungere som et normalt menneske og dette stopper ikke, bare fordi man har ramt de tyve år. Søvn er godt, og hvis man får for lidt, kan det være skadeligt på længere sigt. Søvn påvirker nemlig, hvordan hjernen fungerer og påvirker de indre systemer meget. Du skal huske på, at det er en god ting at sove. Næste gang, du tænker, at det er mere vigtigt lige at færdiggøre din serie eller at søvnen kan vente til en anden gang, skal du være opmærksom på, at det er en konsekvent ting at få den rigtige mængde søvn hver aften.

Mentalt helbred

Har du følt dig lidt udbrændt på det seneste? Er dine tanker et sted, hvor du føler, at du har brug for hjælp? Det kan være et direkte tegn på, at du ikke får nok søvn i løbet af natten. Når man ikke sover nok, kan man føle, at verden er imod alle ens handlinger og at alt hvad man gør, ikke er godt nok. Hvis man sover mere, oplever man, at man yder sig bedre på arbejde og i ens personlige liv. Det er derfor, at alle læger og psykologer anbefaler mindst otte timers søvn i løbet af natten. Dette kan være svært, hvis man føler, at tiden løber fra en, men hvis man først har fået det ind i ens dagligdag vil man mærke en enorm effekt på ens liv.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Leave A Comment